Melyik fűszer nevét kapcsolhatja össze Magyarországgal? – erre a kérdésre a gasztronómiai vetélkedők résztvevői mindenütt a világon csak egy szóval válaszolnának: a paprikáét.Nem hiába nevezik a paprikát magyar fűszernek, hiszen konyhánkat el sem tudnánk képzelni nélküle. Legjobb magyaros ételeink étvágygerjesztő színüket, jellegzetes ízüket a piros fűszerpaprikáról kapják.

A paprikával való fűszerezésnél rá kell érezni arra a művészetre, hogyan lehet a pörkölés során megőrizni szép színét, előhívni a legrejtettebb zamatokat. Fontos szabály, hogy a felhevített zsiradékban sosem szabad sokáig sütni a paprikát, mert akkor megkeseredik, színét veszti. kevés gyakorlattal meglelhetjük azt a pillanatot, amely a paprika, az étel és az ízlelő szerveink szerint is a legkellemesebb.

A fűszerpaprika eredetileg Közép-Amerikából származott. Hazánkban fűszernövényként az 1500-as évek végétől ismerik, de szélesebb körben csak a XVIII-XIX. század fordulóján terjedt el. Kezdetben a fűszerpaprikát, mint házi fűszert az ország minden részén termesztették. Az 1831. évi kolerajárvány idején a ragály ellen vetették be a paprikát mint “biofegyvert”, és a paraszti keretekben a járvány elmúltával kezdték el a paraszti kertekben is termeszteni. Ezután már gyorsan megismerte és megszerette az ínyencségekre fogékony magyar nép. Kereskedelmi cikké válását követően azonban a mikroklimatikus viszonyok, természeti adottságok kölcsönözte magasabb festék tartalom, kellemesebb íz, és aromahatás sajátosságai miatt két termőtáj körzet, a szegedi és a kalocsai alakult ki. E fűszernövény márkatermékké fejlődésében igen fontos szerepe volt a hagyománytiszteletnek, az itt élő emberek szorgalmának, tudásának és nem egyszer embert megpróbáltató kitartásának.

A fűszerpaprika, mint sajátosan magyar hungarikum, fűszernövény, sokoldalú felhasználhatósága, természetes festékanyagai, kellemes íz-és aromaanyagai, nagy mennyiségű C-vitamin tartalma miatt napjainkban azon magyar termékek egyike, amely mind minőségben, mind mennyiségben, mind pedig árában meghatározó a világpiacon.

A Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. évtizedek óta a világhírű kalocsai fűszerpaprika termeltetésével, feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozik, egyben a világ legnagyobb feldolgozó kapacitásával rendelkezik. A nyersáru termeltetéséhez államilag ellenőrzött, kiváló beltartalmi értékeket, tartalmazó vetőmagfajtákat biztosít termelőinek. A különleges vevői igényekhez már a szántóföldi termesztésnél ,a betakarításnál megkülönböztetett termelési technológiát alkalmaz.

Az egyenletes állandó minőség biztosítására megfelelő keverő, homogenizáló berendezések, hűtő és tároló területek rendelkezésére állnak.

A nyers fűszerpaprika utóérlelése, tárolása speciális ládákban, raschel zsákokban és padozaton történik. A feldolgozás során zárt ciklusú technológiát alkalmaz. A technológiai sorból kiemelten kezelik a nyersáru mosását, a minőséget megőrző kíméletes szárítást a szárított félkész termékhűtőben történő tárolását. Az őrlési technológiát (köves, hengerszékes, kalapácsos ) a vevői igényeknek megfelelően választják meg . A speciális csíracsökkentő berendezése kiemelt mikrobiológiai tisztaságú végterméket biztosít a legigényesebb vevők elvárásainak kielégítésére.

A kiszerelés aromazáró csomagolóanyagokban, korszerű gépekkel történik, a személyi és tárgyi higiéniai feltételek biztosításával, zárt rendszerben.

A termékek csomagolása a különböző vevői igényeknek megfelelően a nagyfogyasztói zsákos egységektől a korszerű aromazáró kiskiszerelésig terjed. Exkluzív dobozos áruink az idelátogató turisták kedvelt ajándéka.

A szárítmányok, fűszerkeverékek, ételízesítő az összes termelés 10 %-át, az Zrt. termelésének további 10 %-át savanyúság és befőtt konzervtermékek adják, melyeket elsősorban hazai forgalomban értékesít.

Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. vezetése a termékek minőség iránti elkötelezettségét a vevőkapcsolatok alakulásán keresztül vizsgálja Jelentős piacunk Németország, a MONIMPEX Bremen GmbH egyik legnagyobb fűszerpaprika őrleményforgalmazó cégünk, mintegy 1200 tonnás forgalommal. Laue (részesedése az árbevételből (8-9 %), Johann Kotányi GmbH Ausztria (6-7 %), EUROMA Netherlands (5-6%), Intersnack Németország ( 4-5%). Exportálunk Dániába, Szlovákiába, Horvátországba, kisebb volumenben a világ számos országába ( USA stb.).

Termékeinket hazai és nemzetközi áruház láncok forgalmazzák. Főbb belföldi vevők: a Rewe csoporton kívül (Penny) valamennyi multinacionális cég. TESCO (8.9 %), COOP Hungary (8.9 %), HONIKER (7-8%), CBA Élelmiszer KFT , REÁL (4-5 %), PLUS, Interfruct, METRO, Podravka Magyarország, húsfeldolgozók stb.

Beszállítóink: mezőgazdasági termelők, magánszemélyek, mezőgazdasági társas vállalkozások (Fajszi Kék-Duna Tsz., Szalkszentmártoni Petői Tsz, Szabadszállási Róna Tsz), Dunapack Rt, Hullámtermékgyár Dunaújváros, Frantschach Magyarország Békéscsaba, Nova-Pack KFT Bp, Orosházi üveggyár, MOL, DÉMÁSZ, DÉGÁZ, BUSZES, Mátravidéki Cukorgyárak Rt Tatawood KFT Tatabánya stb.

Az EU-s csatlakozás felkészüléséhez cégünk támogatásával ez évben megalakult az ország legnagyobb fűszerpaprika TÉSZ-e, a Kalocsakörnyéki Fűszerpaprika és Zöldségtermelők Termelői Értékesítő Szövetkezete (e mellett cégünk más TÉSZ-ekkel is kapcsolatban van), tekintettel arra, hogy a termelői támogatások igénybevétele csak TÉSZ-n keresztül történhet.

A Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. kulcsfontosságúnak tartja a partnerek igényeinek, elvárásainak megértését, követelményeik alakítását, teljesítését, a megelégedettség elérését és növelését. A vevői igények megismerése (alapanyag, dokumentumok, stb. ) , a partnerektől kapott információk, piaci visszajelzések, a várható elmozdulások állandó figyelmet igényelnek.

A tervezés- végrehajtás- ellenőrzés- beavatkozás szakaszainál a külső és belső vevők által szolgáltatott információk számunkra jelzés értékűek, a cégünk szempontjából fontos, meghatározó körülmények hatását vizsgáljuk.

Az erős konkurencia közegben a Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. aktív marketing politikát folytat a vevői igények, a fogyasztói szokások figyelemmel kísérése érdekében. Személyes kapcsolatokat építünk ki a vevőkkel ügynökökön, bel- és külkereskedőinken, igazgatókon, vezérigazgatón keresztül. A direkt információkat elemezzük, értékeljük a vevői elvárásokat, a piaci trendeket, a versenytársak akcióit, az alacsonyabb költséggel megjelenő külföldi versenytársakat, új vevőcsoportok kiszolgálásának lehetőségét, választékunkat, a gyors, vagy lassú piaci keresletalakulást, az állami szabályozásváltozást, a vevők vásárlási szokásainak változását, a piacunkat befolyásoló makrogazdasági környezetet ( politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai, ökológiai ).

Kérdőívet dolgoztunk ki a vevői elégedettség, észrevételek felmérésére. Figyeljük a visszatérő vevők arányát (vevői hűség), a reklamációk alakulását.

Az értékelés eredménye alapján feladatok kerülnek meghatározásra, felelősök, határidők megjelölésével vezetői áttekintés keretében.

A Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. a termékeinek jobb márka megkülönböztetésére , a piaci image növelése érdekében szabadalmaztatta a cégemblémáját és a PaprikArt jelölést. Jelenleg folyamatban van a szállító járműveken reklámként használt stilizált Paprika figura szabadalmaztatása.

Cégünk mottója: KIVÁLÓ SZÍN, ÍZ, AROMA – KALOCSAI PAPRIKA

A világhírű kalocsai fűszerpaprika, mint Hungarikum eljut a világ minden tájára, elsősorban az Európai Unió államaiba, de megtalálható a Skandináv-, a Benelux államok, Svájc, továbbá az Egyesült Államok, Japán és Ausztrália piacaira is. A mikroklimatikus viszonyok, természeti adottságok (utóérlelés) kölcsönözte stabilabb festéktartalom, kellemesebb íz- és aromahatás az itt élő emberek szorgalma, tudása, hagyománytisztelete biztosítja a magyar márkatermék versenyképességét.

A fűszerpaprika tradicionális termék. A termékfejlesztés piaci igényeken alapul. Minőségét az íz, az aroma, az őrlés módja, az ASTA-ban mért színanyaga határozza meg (fajta és évjáratfüggő).

Cégünk a termékfejlesztés során a csomagolás módját, megjelenési formáját folyamatosan fejleszteti.

A termékpiaci stratégiánkban megtalálható a vevők elhódítása a versenytársaktól, vásárlás ösztönzése, akciók szervezése (nagykereskedelmi hálózaton keresztül), ármérséklés- árösztönzés (emelés-csökkentés). Az áruházláncok, kiskereskedelmi egységek, húsipar, chips gyártók, nagy fűszer cégek megnyerése, országos és földrajzi terjeszkedés növelése üzletpolitikánkon alapul. Ebben a reklám különféle (viszonylag költségtakarékos) formáját keressük, szükség esetén a reklámozási formát módosítjuk

A Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. a vevői elvárások mind teljesebb megismerése céljából a vevők elégedettségét ez évtől megkérdezéses módszerrel is vizsgálja, hogy rendszeresen a legközvetlenebb információk alapján értékelhesse a piaci változásokat, elvásásokat, a fejlesztendő folyamatokat.

A vevőket három csoportra tagoltuk:

  • hagyományos kiskereskedelmi tevékenységet folytató kereskedelmi cégekre,
  • húsipari cégekre,
  • multinacionális áruházláncokra,

A Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. Kalocsa vonzáskörzetének legnagyobb munkaerőt foglalkoztató üzeme. Évente a 20-21 ezer tonna nyersanyag termeltetése során kapcsolatban áll egyéni és társas vállalkozásokkal, szövetkezetekkel, integrált keretek között mintegy 2000 kistermelővel (családdal). Jelentős foglalkoztatást, jövedelemtermelési lehetőséget, megélhetést biztosítva a vonzáskörzetnek.

Az elmúlt 2-3 évben az Zrt. egyre nagyobb hangsúlyt és anyagi eszközöket fektetett és fektet a jövőben is a hagyományos, elsődlegesen a fogyasztókat, végső felhasználókat célzó reklám, marketing tevékenységre ( cég- és termékismertető, hirdetések , stb. ) , a közvetlen szakmai partnereket célzó marketing akciókra, a termék és cégtörténet feltárására, ápolására, bemutatására A város központjában álló volt székházából Paprika Házat alakított ki, bemutatva kalocsai paprika termesztésének, feldolgozásának történelmi áttekintését. A Kalocsai Paprika Anno című könyvben értő gondossággal mutatja be a cégtörténet múltját és a jelenét. A Szent István Kalocsai Paprika Lovagrend megalapításával , működtetésével a termék és cég szakmai presztizsét nagymértékben javítja.

Az Zrt. ismertségét a város és vonzáskörzete cégeire, településeire gyakorolt hatását erősíti a jelentősebb vállalkozások gazdasági szakemberei, városi és a községi polgármesterek, banki szféra, polgári, társadalmi szervek vezetői részvételével működő 40-50 fős menedzser klub működtetése, ahol aktuális gazdaságpolitikai kérdésekről hangzanak el előadások az Zrt. által meghívott- magas beosztású- szakértők tolmácsolásában.

A Kalocsai Fűszerpaprika Zrt-nek jelentős szerepe van – az immár 2 évtizedes múltra visszatekintő Kalocsai Paprika Napok szervezésében. Ez a rendezvény sorozat szakmai napokkal kezdődik, egyik fénypontja a Paprika Lovaggá avatási cerenóni, a népünnepélyen paprikás ételek főzőversenye, és folklór bemutatók sorozata vonzza az érdeklődőket.

A Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. Bács-Kiskun megyében a nagy adófizetők közé tartozik .A költségvetés, valamint a helyi adóhatóságok , önkormányzatok részére fizetett adók az érintett települések működőképességét érzékenyen befolyásolják.

Az Zrt. anyagi erejéhez mérten számottevően támogatja a helyi versenysportot ( KSE- Paprika Zrt. Birkózó Szakosztályt, Kalocsai Futball Klubot), egyházi alapítványokat (Uszódi Reformárus Egyházat, Kalocsai Főszékesegyházat), hátrányos helyzetű emberek megsegítésére létrehozott alapítványokat (Dunamenti Mozgáskorlátozottak és Egészségkárosultak Egyesülete, Kék Madár Alapítvány a beteg gyermekekért, stb.), társadalmi közérzetjavító polgári kezdeményezéseket ( pl: Kalocsakörnyéki Környezetvédelmi Egyesület stb. )